På jakt efter vårtecken


I eftermiddags gick jag en sväng för att leta efter vårtecken, helst blåsippor. Den vackraste av alla vårblommor! En utsökt vackert klar blå  färg men samtidigt mild och som med sina mörkgröna blad är fantastiskt vacker mot de ljusbruna fjolårslöven. Jag gick till alla mina blåsippsställen men inga blommor. Det får bli en solig bänk med nyvaket gräs och mossa.


Nästan hemma träffade jag på henne, människans bästa vän. På jakt efter äventyr, ständigt spanande. Hon har en päls som är mjuk som silke och ett vänligt sätt. Efter mycket övertalning poserade hon bara en tiondels sekund, men det räckte.

Kommentarer
Postat av: Cissi

nej hon är ute på jack efter en snygg killkatt :)

2010-04-04 @ 00:29:08
URL: http://ceciliacamilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0